6 Mart 2013 Çarşamba

Kız Annesi Olmak


                 
   
                  Kız çocuğu sahibi olan bir anne olarak sizlere nasıl bir duygu olduğunu anlatmaya çalışacağım. Erkek çocuğum olmadığı için nasıl bir tecrübedir hakkında hiçbir bilgim yok. O yüzden sadece kız anneleri neler yaşar onlara değineceğim.
                  Allah biliyor ya hep bir kızım olsun istemiştim. Elbetteki hep önce sağlıklı olsun dedik. Ama içimden de inşallah kız olur diyordum. İsmi bile hazırdı. Hem de yıllar yılar öncesinden. Evcilik oynarken bile bebeklerime isim olarak koyardım Ece ‘yi. Beni tanıyanlar bilir hep Ece diye bir kızım  olmasını istediğimi. Hatta Ece doğunca birçok kişiden ‘ Meşhur Ece’miz geldi sonunda’ gibi sözler duydum.
Evet işte o çok sahip olmak istediğim kızım kucağımdaydı. O anı hayatımda yaşadığım ve yaşayacağım hiçbir şeye değişmem. Bütün annelerde muhakkak böyle hissetmiştir.






Kız çocuğu herkesinde tahmin edebileceği gibi cicili bicili şeylerin sürekli etrafta olması demektir birazda. Kıyafetlerinden tutun, oyuncaklarına kadar hep bir süs püs söz konusudur. Hele de benim gibi bir anneyseniz bu biraz daha abartı olabiliyor. Kabarık etekler, fırfırlı elbiseler,  envai çeşit toka ve saç bantları… Konuşan bebek, şarkı söyleyen bebek, altına tuvaletini yapan bebek, dans eden bebek…. Ne kadar alırsan al şu bebeklere hep daha farklı bir özellik ekliyorlar. Eee tabi bizim kızlarda buna dayanamıyorlar. Erkeklerde de bu istek arabada böyledir tahminimce.





Kızlar daha narin daha sakin olur derler. Benim kızımda ( maşallah diyeyim ki nazar değmesin ) çok sakin bir bebeklik geçirdi diyebilirim.  Ama şu sıralar biraz asabi olduk.  2,5 yaşında olduğu için 2 yaş sendromundan kaynaklandığını düşünüyorum. İstediği olsun istiyor hep. Ve olmadığında da çığlıklar art arda geliyor. Ama laftan da anlıyor Allahtan. Bir süre sonra ikna olabiliyor. 




Kızlar annesini taklit etmeyi çok sever. Makyaj yaparken öyle bir izliyor ki beni neyi nasıl yaptığıma iyice bakıyor ki o da aynısını yapsın.  Bir keresinde dudak parlatıcımı göz kapaklarına sürmüştü. Ben onu yakaladığımda da beni gördüğü gibi fırlatıp atmıştı elinden heyecandan. Öyle komik görünüyordu ki kızmak mümkün değil. Ne yaptın böyle sen dediğim de ‘makyaş yaptım annecim’ demişti.  Burada da belirtmek istediğim bir şey var, küçük çocuklarına sırf istiyorlar diye makyaj yapan annelere çok kızıyorum.  Benim kızımda hep oje sürmek , ruj sürmek stiyor ama hiç denemedim bile. Bence her şey zamanında güzel, lütfen beklemesini öğretelim çocuklarımıza.
Kız çocuklarının takı merakıda çok fazladır. Kolyelerimi beşer onar boynuna taktığını sanırım söylememe gerek yok. Hatta kız çocukları için her şey takı olabiliyor. Mesela bizde tespihler kolye görevi görüyor Ece için.


Veee her kız çocuğu gibi bizimkisi de tam bir baba aşığı. Akşamları evde babasının üstünden inmiyor. Oyunları hep babayla oynamak , onunla uyumak istiyor. Babası da bu durumdan oldukça memnun. Hatta eşim fanatik bir Fenerbahçeli olduğundan,  kızımında doğum tarihi Fenerbahçeliler gününe denk geldiğinden  kızım elbetteki Fenerbahçe aşığı olarak büyüyor. Maç izlerken sürekli babacım ne olur  maça gidelim diyen de bir çocuk Ece. Yani aslında erkek çocuğumuz yok ama Ece bize her şeyi yaşatıyor J  Tabi bazen babasına gösterdiği ilgiyi kıskanabileceğimi de düşünebiliyor.’ Seni de çok seviyorum annecim’ deyip ’ biz babayla uyuyalım sen burada yat ama tamam mı’ diyor. Yani hem benim gönlümü alıyor hem de babayı kayırıyor.



İşte böyle.. kız çocuk sahibi olmak gerçekten bence çok güzel bir duygu. Allah’ım onları hep korusun. Umarım Allah tüm çocuk sahibi olmak isteyenlere nasip eder.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kadın Olmak Ne Zor İş Arkadaş

                  Ülkemizde kadın olmak kadar zor bir şey yok sanırım. Kadın olmak sürekli iyi veya kötü gözlerin üzerinizde olması d...